صفحه میرزا محمد ابراهیم عطائی ( دبیرچی )

مجموعه برداشت ها، خاطرات و آموزش های ابراهیم عطائی

خیلی میترسم اوقاتی که می بینم زمین، مهد تمدن بشری درست توسط خود بشر در حال نابودیه و این در حالیه که بشر هیچ جا، هیچ جای دیگه ای رو برای زندگی نداره. ای کاش بتونیم صدای زمین رو بشنویم و ای کاش بدونیم که در مقابل بچه هامون، نسل آینده بشر مسئولیم. زمین امانت خدا در دستان ماست، انصاف نیست اینجوری با این امانت برخورد بشه.

در سال ۱۹۶۹، جان مک کانل، فرزند یک مبلغ دینی مستقل و علاقمند به عرصه دین، علم و صلح، ایده برگزاری یک روز جهانی به نام روز زمین پاک رو در همایش یونسکو درباره محیط زیست مطرح کرد. اوتانت دبیر کل وقت سازمان ملل (۱۹۶۲-۱۹۷۱) از ایده مک کانل استقبال کرد و این روز به یک روز جهانی در تقویم‌های سراسر دنیا تبدیل شد. و حالا روز زمین پاک هر سال در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار میشه تا به همه مردم این موضوع رو یادآوری کنه که زمین رو فراموش نکن.
 
خب حالا به ما چه؟ تو این دو روزی که ما زنده ایم که قرار نیست اتفاقی بیفته؟ واقعا به ما چه؟؟؟ خب اگه واقعا طرز فکرتون اینه منم واقعا براتون متاسفم و اینکه یه سری چیزا هستن که در همین مدت عمر کوتاه انسان رخ خواهند داد. یکیش همین بحران آب و خشکسالی. جریانهای فاضلابی که به داخل آب های آزاد ریخته میشه، خودکشی نهنگ ها، زباله های هسته ای، آب شدن یخ های قطبی، گرم شدن زمین و اصلا چرا راه دور بریم؟ همین آشغال ریختن خودمون در محیط زیست. بیاین حداقل خودموم رو اصلاح کنیم و یک عادت بد رو ترک کنیم. اینکه دیگه آشغال نریزیم، اگه جایی آشغالی دیدیم جمعش کنیم، کمی بیشتر به محیط زیست و بازیافت زباله ها اهمیت بدیم. یادمون باشه زمین تنها خونه ی ماست و خدا میدونه تا کی باید روی این سیاره زندگی کنیم، لطفا مراقب زمین باشیم.
 
 
 
 
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
 
 
پ.ن: وبسایتم هر هفته یکشنبه راس بیست و سی دقیقه به روز میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا سوال امنیتی را پاسخ دهید. *