صفحه میرزا محمد ابراهیم عطائی ( دبیرچی )

مجموعه برداشت ها، خاطرات و آموزش های ابراهیم عطائی

سلام. بابت این تاخیر طولانی معذرت میخوام. اول اینکه به علت محدودیت کاراکتر در ارسال استاتوس در لاین و عدم امکان آپلود فایل صوتی در اون, کلا دیگه تو لاین درس نمیدم و صرفا همون حرفای روزانه توش گفته میشه! از این به بعد فقط در واتساپ و فید و وبسایت درسنامه ارسال میشه.

سوالی که برای برخی پیش میاد اینه که ارسال فایل صوتی به چه خاطر هست؟ به این خاطر که اگه کسی حوصله ی خوندن متن رو نداشت با دانلود فایل بتونه اونو گوش بده! در این فایل صوتی سعی کردم مطلب رو به زبان محاوره بگم! میتونین از اینجا فایل صوتی جلسه سوم رو دانلود کنین.

اما درسنامه :

بحث امروز راجع به شایعه ای است که سال های سال است که همین موقع از سال دهان به دهان نقل میشود . این که پنجم شهریور ما در آسمان شب دو ماه خواهیم داشت.

ماجرا از آنجایی آغاز می شود که در سال ۲۰۰۳ میلادی در تاریخ پنجم شهریور مریخ به نزدیک ترین فاصله ی خود در شصت میلیون سال اخیر به ما یعنی ۵۶میلیون کیلومتر رسید. آن شب تنها اگر با ۷۵ مرتبه بزرگنمایی به مریخ نگاه می کردیم می توانستیم آن را اندازه ی یک ماه کامل در چشمی ببینیم که این مطلب به اشتباه اینطور برداشت شد که با چشم غیر مسلح مریخ در آسمان اندازه ی ماه کامل رویت میشود.

اما بیایید ببینیم که پنجم شهریور امسال در آسمان شهری مثل بیرجند در ساعت دوازده و نیم چه اتفاقی رخ میدهد

چیزی که واضح است این است که کاه قبل از غروب خورشید غروب میکند و اصلا در آسمان شب نخواهد بود و مریخ هم درساعت  ده و نیم در افق صفر غربی قرار دارد و تقریبا غروب کرده است. لذا مریخ هم در شهر قابل رویت نخواهد بود. پس بی خود به خودتان زحمت ندهید. نه مریخ در آسمان هست و نه ماه!بگذریم که الان فاصله ی مریخ از ما چیزی در حدود ۱۲۰ میلیون کیلومتر است.

لطفا نه امسال و نه در سال های آتی هیچوقت این شایعه را باور نکنید و جلو ی شایعه ی آن را بگیرید.

 

 

توضیح عکس سربرگ : تصویر این شایعه ی بی اساس …

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا سوال امنیتی را پاسخ دهید. *