صفحه میرزا محمد ابراهیم عطائی ( دبیرچی )

مجموعه برداشت ها، خاطرات و آموزش های ابراهیم عطائی

نهم آبانماه روز جهانی شهرهاست! بنظرم بهانه ای شد تا ازتون خواهش کنم اینجا جمع بشین و از شهراتون بگین! 

شهرتون کجا هست؟ محل زندگی فعلیتون کجاست؟ چجور شهری دارین و خلاصه از این قبیل …

اول از خودم بگم! من دوران بچگیم تربت جام زندگی می کردم! یک شهر آروم و کوچیک! با بستنی فروش ها و شیرینی فروش های بزرگ که مثالش رو من هیچ جا ندیدم و یادمه همیشه وقتی مریض می شدم، بعد از اینکه دکتر میرفتم و یه آمپول نوش جان میکردم برای اینکه آرومم کنن والدینم، منو می بردن به همین بستنی فروشی ها و چقدر خوب بود … آرامگاه شیخ جام هم در همین شهره و زیباست! همیشه اونجا رو دوست داشتم! دم ورودی این محوطه یک سنگی هست که گفته میشه وقتی شیخ داشته از کوهی به اینجا میامده این سنگ مدام در تعقیب ایشون غلت میخورده و میامده تا در همین مکان متوقف شده.

آرامگاه شیخ احمد جامی
آرامگاه شیخ احمد جامی

سال ۸۱ از تربت جام مهاجرت کردیم و آمدیم بیرجند. اون موقع ها بیرجند برام دوتا چیز جالب داشت، یکی لندرور های سبز لجنی رنگ و دومی اتوبوس های شهرداری! آخه میدونین تربت جام اتوبوس درون شهری نداشت و طبیعیه برای یه بچه در سن و سال من سوار شدن با اتوبوس و جابجا شدن درون شهر یه مزه دیگه ای داشت! بیرجند از تربت جام خیلی بزرگتر بود و دیدنی های بیشتری هم داشت. پارک توحید اون موقع ها به قدری برام بزرگ بود که توش گم می شدم و خیلی برام قشنگ بود. قلعه ی بیرجند رو برای اولین بار با بهت نگاهش کردم و اگه روزی اومدین بیرجند حتما به دیدن این قلعه برین، کوچه گردی های بافت قدیم شمال شهر، ارگ کلاف فرنگی، بند دره و بند عمرشاه، آبشار چهارده و خیلی جاهای دیگه … بیرجند یک بار به عنوان امن ترین شهرکشور انتخاب شد و هنوزهم عنوان تمیزترین شهر رو داره، پس میتونین با خیال راحت از این شهر بازدید کنین!

قلعه تاریخی شهر بیرجند
قلعه تاریخی شهر بیرجند

در نهایت یکی دو سال پیش اومدم زاهدان و هنوز هم زاهدانم! خب فعالیت اقتصادی اینجا بیشتر از بیرجنده و متاسفانه نظر من بر اینه که از لحاظ امکانات رفاهی در سطح پایین تری قرار داره نسبت به بیرجند. گشت و گذار زیادی در این شهر و استان سیستان و بلوچستان نداشتم بیشتر بخاطر ترس از مسایل امنیتی و هزینه های بالای الان ولی خب اینجا بازاری داره تحت عنوان چهارراه رسولی که بسیار پرطرفداره و پیشنهاد میکنم از مسجد جامع مکی اهل سنت این شهر هم دیدن کنید، معماری فوقالعاده ای داره و نورپردازیش در شب دیدنیه. مردمان خون گرم و اهل صفایی هم داره که آدم از معاشرت باهاشون واقعا لذت میبره…

مسجد جامع مکی زاهدان
مسجد جامع مکی زاهدان

شما هم از شهر خودتون بگین و کامنت بزارین تا من و بقیه هم با شهر شما آشنا بشیم.

 

 

 


 

 

 

هر هفته یکشنبه راس بیست و سی دقیقه به روز میشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا سوال امنیتی را پاسخ دهید. *