صفحه میرزا محمد ابراهیم عطائی ( دبیرچی )

مجموعه برداشت ها، خاطرات و آموزش های ابراهیم عطائی

برام خیلی جالب بود که ایرانیان ما جشنی داشتن به نام خام خواری! و از قدیم الایام به این مقوله اهمیت می دادن.

طوری که من خوندم رژیم خام خوار ها یا خوام گیاهخوارها بی شباهت به رژیم غذایی گیاه خوارها نیست ولی فرقی که داره اینه که این افراد غذاهاشون رو نپخته و به همون صورتی که از طبیعت برداشت می کنن مصرف می کنن. به افرادی خام گیاهخوار گفته میشه که حداقل هفتاد و پنج درصد رژیم غذاییشون رو مواد غذایی و غیرحیوانی خام تشکیل بده. و تعریفی هم که از غذای خام هست اینه که به غذایی گفته میشه که بیشتر از ۴۶ درجه سانتیگراد حرارت ندیده باشه و حتی در فریزر هم قرار داده نشده باشه! با این تفاسیر فکر کنم هموطنان عزیزمون در اهواز و خوزستان و اون طرفا کلا نمیتونن خام خواری بکنن! همش دمای هوا بالای پنجاه درجست ظاهرا!!! 

دلیل این جشن در ایران باستان دوری از غذاهای حیوانی و پختنی ها گفته شده و اینکه عاملی باشه برای حفظ سلامتی انسان. گفته میشه در مواد غذایی خام آنزیم هایی وجود داره که با ترکیب با آنزیم ها تولید شده توسط بدن ما میتونه به راحتی هضم بشه و برای سلامتی هم کاملا مفیده.

غذا ها شامل انواع میوه جات، غذای اصلی انواع سبزیجات و آجیل و خشکبار مانند گردو، پسته، فندق، بادام، انواع جوانه‌ها از قبیل جوانه گندم، عدس، ماش، نخود، سویا و مواد قندی مثل عسل، کشمش، خرما، انجیر و شکر قهوه‌ای و … است که به صورت خام و طبیعی مصرف می‌ کنن.

خام گیاهخوارها معتقدن که:

 

دارم به این فکر میکنم که با توجه به وضع اقتصادی و گرونی مواد گوشتی واقعا شاید حتی اگه اعتقادی هم به این رژیم غذایی نداشته باشم، مجبور باشم بهش روی بیارم …

 

 

 


 

 

 

 

سعی می کنم هر هفته یکنبه راس بیست و سی دقیقه به روز بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا سوال امنیتی را پاسخ دهید. *