صفحه میرزا محمد ابراهیم عطائی ( دبیرچی )

مجموعه برداشت ها، خاطرات و آموزش های ابراهیم عطائی

بعد از ماجرای تخت گرایی زمین که پستش رو چند مدت پیش ارسال کردم، نویت رسید به تو خالی بودن زمین! البته حقیر از وجود چنین مساله ای بی خبر بودم! یکی از عزیزان بازدید کننده در نظری که انتهای مطلب داده بودند این مساله رو بهم گفتن و من هم پیگیرش شدم.

اول از همه یه اعتراف بکنم که باور کردن تو خالی بودن زمین از تخت بودن زمین راحت تره. طرفداران زمین تو خالی اینطور می گن که پوسته زمین قطری در حدود ۷۰۰ مایل داره و زیر اون به محوطه کاملا باز میرسیم که تمدن یا تمدن هایی از بشر و البته پیشرفته تر از ما وجود داره، یه جورایی اونطور که خوندم حتی یک مدینه فاضله انگار پایین برقرار هست، البته نکته شاخدار طرفداران این جریان دو چیز هست یکی اینکه معتقدن که دو حفره بزرگ در قطبین زمین وجود داره و تصاویر ارسال توسط ماهواره ها از قطبین دروغ هست که افکار عمومی رو منحرف کنه، و دیگری اینکه در حرف هاشون از وجود یک خورشید دیگه در شهرهای زیرزمینی خبر میدن که نارنجی رنگ هست و گرمای مطبوعی رو برای ساکنین فراهم میکنه.

حقیقتا خیلی دوست داشتم حرفهایی رو که خوندم باور کنم، چه کنم که به علم بیشتر اعتماد دارم تا حرف و داشتان و افسانه و …

و برای قوت قلب سری به ویکی پدیا زدم:

از آن‌جا که زمین برای کشف مستقیم بیش از اندازه عمیق است، دانشمندان برای شناسایی گوشته از امواج لرزه‌ای استفاده می‌کنند. امواج لرزه‌ای توسط مواد گوناگون با سرعت‌ها و قدرت‌های گوناگون حرکت می‌کنند. شکافی ناگهانی میان امواج آهسته‌تر و سریع‌تر وجود دارد که این شکاف نشانهٔ مرز میان پوسته و گوشته است و ناپیوستگی موهوروویچیچ (یا موهو) نام دارد. در ژرفای ۲٬۹۰۰ کیلومتری (۱٬۸۰۲ مایلی) درون زمین، امواج اس که نمی‌توانند در مواد مایع به راه خود ادامه دهند، به طور ناگهانی ناپدید می‌شوند و امواج پی نیز می‌شکنند (خم می‌شوند). این بخش ناپیوستگی گوتنبرگ نام‌دارد و نشانهٔ پایان گوشته و آغاز هستهٔ مایع زمین است.

اما فقط این مساله وجود خورشید در مرکز زین هم منو درگیر کرده! چطور ممکنه چنین چیزی رخ بده که در مرکز یک سیاره، ستاره وجود داشته باشه! پس محاسبات گرانشش، میزان گرمای تولیدیش چی؟ چرا باعث نمیشه زمین در خودش فرو بریزه و یا زمستان های ما گرم باشه؟

و چیز دیگه اصلا زمین تو خالی چطور ممکنه تشکیل شده باشه! یعنی روند شکل گیری سیاره زمین در زمان تولد خورشید و بعد از اون رو چطور توجیه می کنن؟؟

بهتره واقعا از این افکار دست برداریم! بنظرم علوم بشر، جاهای خیلی زیادتر و مهم تری رو برای بحث کردن داره! تا این که بیایم و در رابطه با علومی که اثبات شده دوباره بحث کنیم! الان دیگه اطلاعات بشر خیلی فراتر از این حرفاست.

 

 


 

 

پ.ن: وبسایتم هر هفته یکشنبه راس بیست و سی دقیقه به روز میشه

11 پاسخ

    1. البته به نظر من قابل باور تره
      اما بازم در حد داستان و انیمیشن هایی مثل عصر یخبندانه

  1. نه اگه منطقی نگا کنیم این بدتره از تخت گرایی
    فک کن زمینو ب یه توپ پلاستیکی و یه پرتغال مقایسه کنیم

    یعنی زمین ما عین یه توپ توخالیه ؟ حتی توپم داخلش هوا داره

  2. کاری به درست بودن یا نبودن زمین تو خالی یا زمین تخت ندارم. اما شما اندازه نیم خط از حرفای سایت های دیگه رو کپی کردی و بعدش نظرات شخصی خودتو ردیف کردی جلوش. شما که دم از علم میزنی باید بدونی هر حرف و سخنی باید با دلیل و مدرک زده بشه نه از روی بغض. موفق باشی

    1. خوشحالم که فقط به زمین تخت کار داری نه زمین تو خالی! بعد دم از علم هم میزنی! :دی

  3. سلام دچار اشتباه شده اید
    این نظریه زمین تخت که کلاه اشتباه هست.
    ولی درباره زمین توخالی، زمین کلا تو خالی نیست ولی یک حفره در طرفین قطب هست.
    در قطب جنوب این حفره بزرگ هست. و خب سوال اینه چجوری این حفره بین سرما شهر هایی اجاد شده.
    اثر رزونانس زمین باعث تاثیر بر انسان ها میشه و همچنین امواج مغناطیسی در اون جا با یه سری فرایند باعث گرم شدن اون منطقه میشن.
    البته برخی گفتن جنس صخره ها رو با یه ماده پوشیده شده که با امواج خاصی نور ساطع میکنه که چندان درست نیست ولی میخوام بگم اونقدرام غیر ممکن نیست.

    ولی اثباتش سخته.

    بعد هم شما که معلم هستی باید بدونی که علم ایستا نیست. حتی اگه زمین تو خالی اشتباه هم باشه بازم یه سواله که فعلا جوابی برای رد یا تاییدش نیست.

    و پرنده خیال هست که باعث پیشرفت علم در قرون گذشته شده بگذارید پرنده خیال تا هرجا می‌خواهد پرواز کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا سوال امنیتی را پاسخ دهید. *