صفحه میرزا محمد ابراهیم عطائی ( دبیرچی )

مجموعه برداشت ها، خاطرات و آموزش های ابراهیم عطائی

از اونجایی که دیگه خیلی بیکار شدم گفتم یه فلش بک به موضوعات قبلی مطرح شده در وبسایت بزنم و تکمیلشون کنم. مهم ترین این موضوعات همین بحث تخت گرایی زمین بود که هنوز هم میگم پر مخاطب ترین موضوع مطرح شده در این سالیان بوده و من واقعا ناامید شدم از اینکه فهمیدم عده ای بی شعور هنوز فکر می کنن زمین تخته. در ادامه میخوام مثل بخش های یک و دو دیدگاه تخت گراها رو مطرح و پاسخشون رو بدم. اگه اونقدر اعصاب دارین که با خوندن دری وری هاشون جامه ها ندرین و سر به کوه و بیابون نزارین با من همراه بشین:

اگه زمین تخته میدان مغناطیسی زمین و ساختار های داخلی اون رو چطور توجیه می کنین؟

تخت گرایی:

از جایی که زمین تخت یک دیسکه تخت هست ما میدان مغناطیسی آهنربای حلقه ای رو در نظر میگیریم قطب ان در مرکز زمین و قطب اس در دورتادور زمین و همینطور زمین تخت دارای یک جریان گرداب مغناطیسی هست و ساختار داخلی زمین همون چیزی هست که زمین شناسان دربارش تحقیق میکنند البته زمین هسته نداره …

جواب من بی سواد:

اول بیاین فرض کنیم این چرندی که گفته شده درست باشه! پس در این صورت ما در اطراف دیسک و وسط دیسک باید شاهد وقوع پدیده ی بسیار زیبای شفق قطبی باشیم! همونطور که میدونین ذرات باردار  از خورشید به طرف زمین میان و زمین به واسطه میدان مغناطیسی خودش مانع ورود این ذرات که برای زندگی ما هم کم خطر افرین نیستن به سطح زمین میشه، اما در قطبین زمین جریان فرق میکنه و مقدار کمی از این ذرات میتونن وارد جو بشن و باعث به وجود آمدن شفق قطبی میشن. حالا سوال من اینه کسی تا حالا تو جنوب اروپا یا وسط آفریقا شفق قطبی دیده؟؟؟؟ حاشیه های زمین هم ختم میشه به دو کره و مرزهای آمریکا! اون اطراف چی؟

و دیگه اینکه گفتی زمین هسته نداره؟ ای آدم احمق! کاش واقعا هسته نمیداشت تا تو و افرادی که هم عقیدت هستن به فضا میرفتین! محض اطلاعاتون جاذبه ی زمین مدیون هستشه …

اگه زمین تخته، هنگام ماه گرفتگی، سایه دایره واری که از زمین روی ماه میفته چطور توجیه می کنین؟

تخت گرایی:

برای ایجاد ماه گرفتگی ما به خورشید،زمین و ماه در یک خط راست نیاز داریم اما گاهی این نظم رعایت نمیشه برای مثال ماه گرفتگی دسامبر سال ۲۰۱۰ در نیومکزیکو که در روز اتفاق افتاد و موارد مشابه در طول تاریخ! ماه گرفتگی هایی که در روز رخ داده نظم کروی گرایان رو برهم زده! درواقع ماه گرفتگی توسط خود ماه انجام میشه

جواب من بی سواد: از جمله بندی این بزرگوار کسی چیزی دستگیرش شد؟ ولی یاد بگیرین به این میگن مغلطه کردن. هیچ جوابی به سوال من داده نشد. فقط دروغ و دروغ و دروغ و دروغ.

اگه زمین تخته، پس چرا سایر سیارات گرد هستن؟ یا حتی اقمار؟ چرا ماه تخت نیست؟ چرا مشتری یا زحل یا مریخ تخت نیستن؟

تخت گرایی:

زمین تخته! اما سیاره نیست! زمین به اصطلاح یک plane هست نه یک planet ! سیارات درواقع ستارگان سرگردان هستند که در آسمان حرکت میکنند و از زمین خیلی کوچکتر هستن. سیارات کروی هستن کاملا درسته من خودم منجم آماتورم و آسمان رو رصد میکنم!
اتفاقا ماه تخته! برای همین یک سمت ماه رو میبینیم! درواقع ماه قرصی شکل هست و مقعر ولی کره نیست.

جواب من بی سواد:

سیارات در واقع ستارگان سرگردان هستند؟؟؟؟؟ جااان؟؟؟ بعد منجم آماتور هم هستی؟؟؟؟ خاک بر سرت کنن که فرق بین ستاره و سیاره رو نمیدونی! عزیزان ستاره ها گوی های آتشین غول پیکر بسیار داغی هستن که از خودشون نور و گرما تولید می کنن این یک تعریف خیلی ساده و کلی و دم دستی از ستاره هست. ستاره ها هم اتفاقا در حال حرکت هستن و ثابت نیستن و صرفا به علت فاصله بسیار دورشون ما متوجه تغییر مکان اونها نمیشیم. حالا کدوم سیاره رو می شناسین که این ویژگی های ستاره رو داشته باشه؟

مورد بعدی اینکه به عقیده ی گوسفند نامحترمی که پاسخ رو نوشتن ماه تخته! چون به صورت ساده لوحانه ای فکر میکنن که ما فقط یک طرف ماه رو میبینیم پس ماه تخته! عزیزان! ماه رخ گرد داره این یعنی شما در تمام شبها فقط یک منظر از ماه رو نمیبینی! ماه در مدار بیضی شکل خودش گاهی به زمین نزدیک و گاهی از زمین دور میشه که این تغییر فاصله باعث تغییر در سرعت انتقالی ماه میشه و این موضوع باعث میشه ما بجای ۵۰ درصد سطح ماه ۵۹ درصد سطح اون رو میبینم. حالا سوال من اینه که اگه زمین تخته این تغییر چهره ی ماه و اون ۹ درصد اضافه ای که ما از سطح ماه میتونیم ببینیم چجوری توجیه میشه؟ 

 

خب این بحث تمام شد. شاید بعد از خوندن این مطلب بهم بگین بهتر بود به نظرات و عقاید تخت گراها احترام میزاشتم و یا تندی نمی کردم. عارضم خدمت شما که شخصا نظر و عقیده ای رو که در وهله ی اول علم، بعد علم و بعد علم تایید نکنه و حتی عکس اون باشه و نقضش بکنه رو من به هیچ وجه محترم نمیدونم و افراد معتقد به اون رو کفاری می دونم که سعی در ترویج بی علمی و ظاهر اندیشی دارن و خدا میدونه اگه با یکیشون طرف بشم چطور باید خودمو کنترل کنم که خونش رو نریزم. 

انسانها غار نشین بودن، زبانی برای صحبت نداشتن، علمی نداشتن، مثل حیوان بودن اما به مدد علم و دانش پیشرفت کردن. این انسان نما ها شما رو برمیگردونن به همون دوران غار نشینی. تمت.

 

 


 

 

 

سعی می کنم هر هفته یکشنبه راس بیست و سی دقیقه به روز بشم.

یک پاسخ

  1. واقعا وقتی یک نفر مغزش خالی باشد دهان شروع به فحاشی و تمسخر میکند.. شما اگر واقعا معتقد هستید زمین کروی است به جای توهین ادله های خود را ارائه دهید. ولی اینجوری بیشتر سعی دارید با حمله به شخص مسئله را مختومه اعلام کنید. مطمئنم ادمی که چیزی در چنته داشته باشد سعی میکند با دلیل و منطق مخاطب را جذب کند نه با فحاشی و بددهنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا سوال امنیتی را پاسخ دهید. *