صفحه میرزا محمد ابراهیم عطائی ( دبیرچی )

مجموعه برداشت ها، خاطرات و آموزش های ابراهیم عطائی

سلام و عید همگی مبارک

ماه رمضون هم با همه سختی ها و طاعات و عبادات تموم شد و‌ رفت تا سال دیگه …

علاوه بر اینکه این پست رو ارسال کردم تا تبریکی خدمت تمامی عزیزان گفته باشم، مطلب دیگه ای هم هست که بنظر لازمه عنوان بشه

هر آدمی در این دنیا با تفکر خاصی به دنیا آمده، و ما حدود هشت میلیارد نسل بشر هستیم با هشت میلیارد طرز تفکر متفاوت، در این بین حدود دو میلیارد نفرمون مسلمون هستیم. کم نیستن عزیزانی که ماه رمضون رو به بهانه های مختلفی روزه نگرفته که حالا بعضی از آنها موجه بوده و برخی نا موجه، آدم مریض نباید روزه بگیره مثلا. اما در این بین کم هم نیستن اونایی که هیچ مشکلی برای روزه گرفتن ندارن و به بهانه ها و ادله متفاوت روزه رو نمیگیرن که مثلا اگه هدف از روزه درک فقراست، پس من فلان کار رو انجام میدم که بهتر هم هست، که البته اون کار رو هم انجام نمیدن در نهایت…

اما من فقط یک چیز رو عنوان میکنم در پاسخ به تمام اینها، اینکه هدف روزه فقط درک فقرا نیست و کسی که روزه رو در این ماه به ما واحب کرده، خداست و خدا حتما از چیزی مطلع هست که ما نمیدونیم، هیچ وقت به بهانه ها و ادله ی مثلا متفکرانه و روشن فکرانه بیخیال روزه نشین. وقتی میتونین روزه بگیرین و نمیگیرین، فردای قیامت میخاین چیکار کنین؟؟؟

شاید در پاسخ من بگین که فلانی! یه تو ربطی نداره، هرکسی رو تو قبر خودش میزارن. شاید حرفتون صحیح باشه که البته نیست! اما فردا روز اگه عذابی نازل بشه تر و خشک باهم میسوزن، اون وقته که هممون رو با هم تو یه قبر میزارن و به تک تکمون میگن، آهای فلانی! میدونستی که راه خطاست و میتونستی به سهم خودت کاری کنی، اما نکردی. نه نهی از منکر کردی و نه امر به معروف!

من آدم پاکی نیستم، گناه توی زندگیم زیاد کردم، اونقدر زیاد که هر لحظه بیم این رو دارم یکیشون مسیرش رو کج کنه و صاف بیاد سد راهم بشه، جرات امر به معروف و نهی از منکر هم ندارم، اما گاهی دلخور میشم وقتی میبینم عزت و اعتبار ماه رمضون از دست رفته و کسی قدرش رو نمیدونه …

القصه که این عید به همه کسایی که روزه بودن، به اونایی که خوردن، به اونایی که نخاستن روزه بگیرند و اونایی که دقیقا برنامه سفرشون رو ماه رمضون انداختن تا با یه تبصره دینی به خیال واهی خودشون روزه نگیرند مبارک باشه!

این ماه رمضون که تموم شد! اما اگه تا سال بعدی عمری بود، بیاید یکم جدی تر بگیریمش!

 

 


 

 

پ.ن: وبسایتم هر هفته یکشنبه راس بیست و سی دقیقه به روز میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا سوال امنیتی را پاسخ دهید. *