صفحه میرزا محمد ابراهیم عطائی ( دبیرچی )

مجموعه برداشت ها، خاطرات و آموزش های ابراهیم عطائی

دیروز که به عادت همیشگی مشغول چک کردن فضای مجازی بودم، در اینستاگرام یکی از همکاران سابق عکسی از یک دوربین عکاسی گذاشته بودن که گویا هدیه ی همسرشون بوده، حالا به هر مناسبتی. از همین مدل دوربینایی که به قولی عکس گرفتن همانا و چاپ کردن عکس همانا! من هم که کلا از حتی از دیدن عکس دوربین عکاسی هم به وجد میام، ضمن تبریک، آرزو کردم باهاش بهترین عکس ها و خاطرات رو در کنار همسرشون ثبت کنن.

القصه …

چشمتون روز بد نبینه چند ساعت بد که دوباره وصل شدم به نت دیدم هم همکار محترم و هم شوهرشون، بنده رو مورد عنایت قرار دادند و هرچی از فحش و الفاظ رکیک به ذهنشون رسیده بهم گفتن. به همکارمون پیام دادم که جریان چیه؟ من یه آرزوی خوب براتون کردم! جوابی ندادن، منم دیگه چیزی نگفتم.

خواستم بگم واقعا راست گفتن که خوبی چو از حد بگذرد، نادان خیال بد کند. و چقدر بد که مجبورم برای خوبی حدی بزارم و چقدر افسوس خوردم که برای پزشکی مثل همین همکار سابقم این حد و جنبه اینقدررررر پایین بود. البته می دونستم همیشه باید برای خوبی حدی گذاشت اما نمی خواستم انجامش بدم، حتی گاهی این بد عنقی و بد اخلاقی رو گاها از دوستان خودم دیده بودم، اما خب! دوست هستن دیگه، بیخیال می شدم. اما الان گویا واقعا باید برای این خوبی کردن حدی گذاشت که بیشتر از اون شر نشه یه وقت …

لطفا نادان نباشیم، خوبی حقش نیست که حد و حدود داشته باشه.

 

 


 

 

تحریر شده بتاریخ سیزدهم بهمنماه سنه یکهزار و سیصد و نود و پنج هجری خورشیدی

پ.ن: وبسایتم هر هفته یکشنبه راس بیست و سی دقیقه به روز میشه

4 پاسخ

  1. عرض ادب و سلام خدمت جناب عطایی
    حقیقت من اصلا با حرفاتون موافق نیستم البته با بخشی از اونا ..اول اینکه من فکر میکنم این زوج کلا مشکل داشتن با هم احتمالا , شاید هم بعد گذاشتن عکس با هم دعواکردند و بحث و جدل و آرزو های خوب شما برای اونا واسشون غیر قابل هضم اومده شایدم عصبانیتشون رو سر شما خالی کردن !!! کسی چه میدونه .. به نظرم ی آدم که قصد نداره چیزی رو متوجه بشه یا قصد داره بد متوجه بشه کاری از دست ما واسش برنمیاد و به نظرم باید بزاریم هر چی دلش میخواد فکر کنه پیش خودش اصلا هم نظرش واسمون مهم نباشه .. ما باید اونجوری زندگی کنیم که بهش اعتقاد داریم و فکر میکنیم درسته!!
    صلح صفا آرامش صمیمیت و همه آرزوهای خوب .. یادتون باشه هیچوقت نباید واسه خوبی مرز تعیین کرد

  2. به نظر من بعضی ها واقعا لیاقت ندارن کسی بهشون خوبی کنه ، باید رجوع کنم به ضرب المثل بیرجندی که میگه : “خوبی به خر گ*ز است و جفت لگد ” ، یعنی اگع بهشون خوبی کنی جواب خوبی رو با خوبی نمیدن که هیچ با بدترین چیز ممکن میدن ، یا مثلا فکر میکنند اگه کسی داره بهشون خوبی میکنه یا احترام میذاره وظیفشونه و یه طورایی فکر میکنن کٌسی شدن.
    اما برعکس بعضی ها اینقدر جنبه دارن که واقعا جواب خوبی رو با خوبی میدن ( اما به نظرم تعدادشون خیلییییی کم شده )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا سوال امنیتی را پاسخ دهید. *