صفحه میرزا محمد ابراهیم عطائی ( دبیرچی )

مجموعه برداشت ها، خاطرات و آموزش های ابراهیم عطائی

خب در ادامه مباحث تخت گرایانه ای که قبلا در این پست و این پست ازشون حرف زدم، قصد دارم امروز ادامه بحث رو پیش بگیرم. جهت اطلاع عزیزانی که به تازگی به جمع ما ملحق شدن، تخت گراها افرادی هستن که در کمال ناباوری معتقدن زمین تخته و کروی نیست! آدم دردش رو به کی بگه آخه …

خب حالا تو این پست میخایم دوتا مسئله رو از دیدگاه تخت گرایی و کروی گرایی بررسی کنیم:

اگه زمین تخته چرا کشتی هایی که از دور میان کم کم پدیدار میشن نه ناگهانی؟

تخت گرایی: از گذشته مردم وقتی در کنار ساحل کشتی هارا مشاهده میکردند آن هارا در حال پایین رفتن میدیدند و ارسطو برای کرویت زمین این دلیل را مطرح میکند که کشتی به زیر انحنا میرود و ناپدید میشود ولی اگر زمین صاف باشد باید کم کم دور شود و کوچک شود و امروزه نیز این یک دلیل مهم برای کروی گرایان است که ادعا های فراوانی دارند.
در گذشته به دلیل نبود امکانات پیشرفته و کافی مردم افکار مختلفی داشتند اما امروزه با وجود امکانات بیشمار و پیشرفته دست انسان برای نتیجه گیری نهایی از وقایع باز تر است و دور شدن کشتی ها و ناپدید شدن آن ها چیزی است که نکته ای در آن از شما پنهان شده.
اگر فرض کنیم زمین کرویست و یک کشتی درحال دور شدن است به علت وجود انحنا که مانند تپه است کشتی باید به سمت پایین منحرف شود و دکل آن کج دیده شود و کم کم ناپدید شود اما، ما مورد اول را شاهد نیستیم و فقط مورد دوم را شاهدیم و اگر واقعا زمین کروی باشد وقتی که با یک تلسکوپ یا دوربین سوپر زوم به مسیری که کشتی در آن ناپدید شده نگاه میکنید نباید کشتی را ببینید زیرا انحنا مانع دید شما میشود اما موضوع کاملا خلاف چیزی است که فکر میکنید!!
یک دوربین سوپر زوم یا یک تلسکوپ بردارید و یک کشتی را در نظر بگیرید وقتی کشتی دور میشود و ناپدید میشود به سمت آن زوم کنید و با تصویر شگفت انگیزی روبرو خواهید شد زیرا کشتی کاملا نمایان است و میشود کشتی را در افق بصورت کامل مشاهده کرد هرچند بخار آب و لایه اتمسفر دید شمارا محدود میکند اما میشود کشتی های ناپدید شده را در افق مشاهده کرد!
دلیل اینکه کشتی ها در افق ناپدید میشوند انحنا نیست بلکه رسیدن کشتی به نقطه اضمحلال افق در محدوده چشمان شماست این به این معنی است که چشمان شما دارای یک افق محدود هستند که با دوربین و تلسکوپ دید در افق افزایش می یابد.

جواب من بی سواد: در ریاضیات گفته میشه که وقتی مت یک ۶۰ ضلعی رو رسم می کنیم از دید ما فرق چندانی با یک دایره نداره، این یعنی چشم ما یک کمان ۶ درجه ای رو در حکم یک خط راست فرض می کنه. وقتی شما با یک ابزار اپنیکی روی کشتی زوم می کنین در واقعا دارین به کمانی از زمین با زاویه کمتر از ۶ درجه نگاه میکنین پس نباید انتظار داشته باشین که چنین چیزی که گفته شده اتفاق بیفته.

اگه زمین تخته به وجود آمدن شب و روز رو چطور توجیه میکنین؟

تخت گرایی: شب و روز در زمین تخت با چرخش خورشید در بالای زمین دیسک و تخت ما در مدار های سه گانه و دایره ای انجام میشه! خورشید کوچکتر از زمینه

جواب من بی سواد: جزو احمقانه ترین جواب هایی بود که در طول عمرم شنیدم! دنیا رو چی فرض کردن آخه؟؟؟ در مدارهای سه کانه و دایره ای؟؟ چجوری؟؟ خورشید از این مدار پرش می کنه به اون مدار؟؟ نه واقعا … اگه زمین تخت باشه، حتی  اگه خورشید کوچکتر هم باشه بازهم وقتی در آسمان هست باید تمام زمین روشن بشه. یک لامپ LED رو در فاصبه ۵۰ سانتیمتری یک برگه A4 بزارین! تمامش روشن میشه! این یعتی یا تمام زمین باید همزمان روز باشه یا همزمان شب باشه که اصلا اینطور نیست. شخصا با بعضی از دوستانم که خارج از کشور هستن در ارتباطم و درک این موضوع کاملا بدیهی و مشهود است. بعد اینکه خورشید از زمین کوچکتره؟؟ یعنی این حجم از انرژی گرمایی از یه جسم کوچولو به ما میرسه؟؟ سوال بعدی خب اینه که از دید دوستان پس خورشید چجوری داره واکنس همجوشی هسته ای رو انجام میده؟؟ اصلا مگه زمین رو چفد فرض کردن که خورشید ازش کوچیکتر شده؟؟؟ قضاوت با خودتون.

 

 


 

 

پ.ن: وبسایتم هر هفته یکشنبه راس بیست و سی دقیقه به روز میشه

2 پاسخ

  1. وااااای خیلی گیج کننده بود فقط میتونم بگم من دلم میخواد زمین گرد باشه بی هیچ منطقی همین.چون دلم میخواد.

    1. البته زمین گرد باعث میشه آدما از هر طرفی که برن دوباره بهم برسن!
      و البته حقیقت هم همینه که زمین واقعا گرده ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا سوال امنیتی را پاسخ دهید. *